Info

Máte otázky k focení? Jak vše bude probíhat od začátku do konce? Nevíte, jak se připravit? Co na sebe, co zabalit s sebou?
Pak si přečtěte následující odpovědi na otázky, které od svých klientů nejčastěji dostávám. Věřím, že se pár tipů bude hodit  třeba i vám.

Jak dlouho focení bude trvat?

Záleží na typu focení, které si zvolíte. Obvykle 1,5 – 2 hodiny. Většinou na sebe navazuje několik zakázek, proto stačí, pokud přijdete o 5 –10 minut dříve před sjednaným začátkem focení. Pokud je předem dojednáno, jako první se vám bude věnovat vizážistka. Následně se na vás už těším já s foťákem:) Pokud s sebou máte více druhů oblečení, vybereme společně i variantu, která bude vypadat nejlépe.

Kde budeme fotit?

Místo pro exteriérové focení si můžete buď zvolit sami, nebo nechat volbu na mě. Ráda vám doporučím má oblíbená místa. Pro ateliérové/boudoir focení nejčastěji spolupracuji s profesionálním studiem na Praze 4. Pokud jsou k tomu vhodné podmínky, můžeme fotit i u vás doma či jiném domluveném interiéru.

Jaké informace ode mě budete potřebovat vy?

Dejte mi prosím vědět vše, co je pro vás důležité. Jaký styl se vám líbí a jaká je vaše konkrétní představa o výsledných fotkách. Podle toho doladíme detaily, termín focení, místo, případně služby vizážistky či stylistky.
Co se týče svatebního focení, ráda se s vámi nejprve nezávazně setkám v příjemné kavárně, abychom mohli osobně probrat váš den „D“, vaše přání a očekávání, harmonogram svatebního dne a veškeré důležité detaily a veškeré vaše otázky na mne.

Jak se mám na focení připravit a co si mám obléct?

Jedna z nejčastějších otázek a velmi rozsáhlé téma. Právě proto jsem pro vás připravila několik článků s praktickými tipy a radami, jak se připravit na různé druhy focení.

>> Jak se připravit na boudoir focení?
>> Jak vybrat oblečení na rodinné focení a co vše přibalit s sebou?

Opravdu potřebuji vizážistku? Zajistíte ji pro mě?

Pokud váháte, zda služby vizážistky využít, pak volám, jednoznačně ano. Na výsledku je profesionální make-up 100% znát. Foto make-up má svá specifika rozdílná od běžného líčení, proto spolupracuji jen se zkušenými vizážistkami, které vás na focení dokonale připraví. Pokud budete mít zájem, ráda pro vás tyto služby zajistím.

Počasí a focení v exteriéru – co když nebude hezky?

Nic není tak přirozené, jako focení venku. Světlo, prostředí a díky tomu také vy. Nebojte se, že bude příliš svítit sluníčko a budete mhouřit oči nebo že příliš fouká vítr a budou vám létat vlasy ve větru. Každá chvíle je jedinečná a i počasí obohatí vaše fotografie. Pouze v případě deště domlouváme náhradní termín. Pokud si vysloveně nepřejete fotografie v dešti :)

Nejsem fotogenická, neumím se tvářit a pózovat. Pomůžete mi?

Většina klientů má obavy, jak se před objektivem tvářit, co s rukama a nohama. Nemějte obavy. Se vším vám ráda pomohu a navedu vás tak, jak to bude právě vám příjemné a přirozené.

Co se děje po focení?

Do jednoho týdne od focení obdržíte náhledové snímky (v nízkém rozlišením s vodotiskem), ze kterých si vybíráte fotografie k finální úpravě. Pokud si vyberete větší počet fotografií, než bylo domluveno, není problém fotografie navíc přiobjednat dodatečně. (Neplatí pro svatební focení, kde není třeba si vybírat z náhledů. Vždy obdržíte všechny důležité momenty z vašeho svatebního dne.)

Kdy budou moje fotky hotové?

Dodací lhůta fotografií (s výjimkou svateb) jsou 2-4 týdny od obdržení výběru z náhledů. Všechny finální fotografie procházejí úpravami. Samozřejmostí jsou základní úpravy jako kontrast, barevné ladění a drobné korekce pleti (akné, opar atp.). V letní sezóně se termín může prodloužit z důvodů velkého počtu svateb a případné dovolené.

Dostanu své fotografie v barevném i černobílém provedení?

Ano, barevnou i černobílou variantu obdržíte společně ve finálním balíčku fotografií.

Jakým způsobem, s jakými úpravami a v jakém formátu fotografie obdržím?

Všechny odevzdané fotografie procházejí úpravami jako je kontrast, jas, barevné ladění, stíny, ořez a drobné korekce pleti (akné, jizvy, modřiny). Úpravy nezahrnují modelování postavy, odstraňování špíčků, úpravu vlasů, odstraňování zaříznutých gumiček spodního prádla atp. Výsledné fotografie obdržíte v souboru jpeg a ve dvou velikostech – maximální kvalitě vhodné pro tisk a zmenšené velikosti vhodné pro sdílení na sociálních sítích či zasílání emailem. Hotové fotografie nejčastěji zasílám elektronickou formou přes internetové úložiště, kde si fotky můžete pohodlně stáhnout. Popř. vám fotky ráda předám na DVD/flask disku dle domluvy. Neupravené fotografie neposkytuji.

Zveřejňujete fotografie na svých stránkách?

Fotografie nejčastěji uveřejňuji na mých facebookových stránkách www.facebook.com/BASFoto.cz a na těchto webových stránkách. Veškeré fotografie uveřejňuji jen se souhlasem klientů. Bez vašeho vědomí nebudou fotografie nikde zveřejněny. Vaše soukromí je pro mě nejdůležitější. Nesmírně si proto cením, pokud souhlasíte a naše fotografie mohu představit svým stávajícím fanouškům i budoucím klientům.

Zálohy, platby a storno podmínky

Na veškerá focení v ateliéru je předem vyžadováno zaplacení rezervačního poplatku, který se vztahuje na konkrétní objednaný termín. Tento poplatek je nevratný. Pokud klient zruší objednaný termín focení, ztrácí na focení nárok. Pokud za sebe sežene klient náhradu, je možné jeho termín přesunout na náhradní.

Cena focení (popř. doplatek k záloze za rezervaci ateliéru) je splatná v hotovosti ihned po ukončení focení.

Pozdní příchod není důvodem k prodloužení časového harmonogramu focení. Opozdí-li se klient o více než o 30 minut bez předchozí omluvy, má fotograf právo focení zrušit (záloha propadá bez náhrady). Pokud je fotograf nucen z neočekávaných důvodů focení přeložit a neoznámí-li změnu do 24 hodin před focením, klient získává 2 fotografie k balíčku navíc.

Všechny fotografie jsou předmětem autorského práva a majetkem fotografa a nesmí být použity pro jakýkoli komerční účel, propagaci či prodej třetí straně bez písemného souhlasu autora. Fotografované osoby mohou používat fotografie pro svou osobní nekomerční prezentaci.

Objednáním focení klient potvrzuje seznámení se s výše uvedenými body a souhlasem s nimi.